You are currently browsing the category archive for the ‘my life’ category.

this is my new blog….

http://angerlurvepeace.blogspot.com/

do visit me & link me to ur blog…..xoxoxoxoxo lurv =)))

i’ve waited sooo long for dis sequel to come out..finally it came out….unfortunately i cannot be among d 1st one to watch it but nevermind…i still gonna go watch dis much anticipated muvie….i’ve watched d 1st 1..i think more than 15 times!!!!!!!!! dats how much i lurve transformer!!!!!!!!!!!

Before we go inside…must take picture 1st…..;)))) BUT kinda feel a little bt shy, coz people around us are watching….as if like people don’t take pcture with d big giant poster…..;p

me & jahkecik..

me & jahkecik..

“]myra & me...[bdak 2 tu m'yibuk]myra & me…[bdak 2 tu m’yibuk
me & my bee..;p

me & my bee..;p

d muvie is nice!!!!!!! so cool!!!!!!! i lurve it, but not sure i f i like d 1st one better though…mb it’s d environment…kinda make me hold back my excitement a little bit….hahah plusss, i sit next to a guy who completely invade my space…is he too big??? i don’t think sooo…WTH he need to put his elbow so close to me…totally uncomfortable!!!!

then we wanna go back home…to aour surprise d car cannot be open..not that i left my keys inside….d batery died….coz i forgot to switch off d lights…aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [nsb baek tabah ckit, x menanges..klau dlu sure aku dh nanges….hahhaha] i told my fren to ask for d guard help…they hlp us & along with a lot of kind people…. i’am so surprised & touched that sooo many people would actually help me….thanx to them my car can be started..[nsb baek ade jumper kt bonet kete..fuhhhh *kesat peluh]

where's my prime when u need him???......

where's my prime when u need him???......

*klau la kete tu optimus prime…best gler…xyah mnyk..xyah pandu trus..die jer yg bawa…huhuhu

thanx again to d helpfull malaysian….I AM PROUD TO BE A MALAYSIAN….*tbe2,dlu cm rse x best duk kt malaysia..hahhahah btw go watch TRANSFORMER:REVENGE OF THE FALLEN….i might watch it again…kekke ;)))))

today i’m 22!!!!! alhamdulillah..i made it thru another year…..i hope d past year have made me a grown person & made me a better person who’ll give a difference in my family & whole world…cewah….hhahahhahhha ;p

now i am 22, & dis is my list to achiecved before……..ermmmm, no need to hv target. i think….

1. go to korea meet big bang, 2pm & all d idol group…

2.have 1 million dollar in my bank account

3. go to disneyland

4.learn how to swim

5.learn to play piano

6. go to hollywood,universal studio etc

some of my wish listed above is not true, & some is true….i’ll be d only one who knows…hahhahha ;p

hopefully i get my wishes….;))))

happy_birthday cake

*happy b*day to me…happy b*day to dilah joe..happy b*day to me…..phuhhhhhhhhh [bunyi tiup lilin]….hahahaha

tersebut la kisah…di sebuah negeri yg aman damai, sungguh indah…tanahnya subur, b’macam tanaman dapat di lihat…penduduknya juga ramah & mesra….dinegeri ini juga duduk lah satu pasangan yg sedang menntikn kelahiran seorang cahaya mata….pasangan ini telah mempunyai 3 orang puteri & ayahandanya amat b’harap agar kelahiran yg baru ini akan memberiknnya seorang putera……hahahhahhahhaha *ntah ape yg aku merepek ntah…;p

sbnrnye nk citer psal kelahirn aku di dunia ini…hhahhahahhaha tanggal 25 jun 1987 lahirlah aku di dunia ini…mak b’salin s’cr normal di rumah….mujur xde sebarang kejadian yg tidak di ingini berlaku…maka lahirlah seorang puteri yg amat sihat & cukup sempurna pancainderanye…..

xde lngsung dalam kotak igtn aku memori time aku kecik2…so nk cter sgt pun x leh…base on my sister story ade la…my sister slalu cter how manja i am…..well i guess i am manja, till now.. i’ll always get what i want then & now but d difference is then i’ll juz cry whenever i didn’t get what i want…but now i’ll wait patiently & juz ask my mom for it everyday…hehhehehhe

NOW..i present u my pictures during my childhood…..*tepuk tgn ckit…jeng..jeng……………..

i'm sooo little..

i'm sooo little..

bwh neh gmbo ngan my cousins…jgn bgtau org eh, dlu2 r..ade crush ngan my cousin..which one tu xyah r taw, mlu jer….huhu die pun slalu baek ngan aku, cmne la x t’crush aku di buatnye..hehheeh~ tp skrang xde kot….ntah la, dh lme x jmpe….

bdak2 cute..;p

bdak2 cute..;p

neh gmbo aku ngan akak aku dpn umah..skrang neh bnge2 tu xde lg dh..dh kne tebang smuenye….

2 cutezzz girl..

2 cutezzz girl..

lastly, gmbo aku time drjh brap ntah..ke form 1..ntah..x igt…huhu tp siyes, klau tgk gmbo neh..i’ll say to myself, eh cute gak eak aku dlu…hahhahha *perasan..;p

little jojo

hopefully, i’ll live long enough to repay my family for what they done for me..insyaAllah…;))))

cdih gler arini, dh berbaldi2 air mte ak nanges dr start msuk keje, smpai skrang (1516) tp kne than gak sbb pg td nk msuk keje…x manis la plak kn klau msuk keje mte aku merah cm jin jer….tu dh than dh air mte, still berbaldi2..klau x thn xtaw r brape bnyk….abes banjer bndr muor neh kot…huhuhu *mmg cengeng btul r aku neh..;p  nseb  baek la xde pape….aku t’lnggar kete dpan aku…so, mmg slh aku pun..nk buat cmne…dh b’slah kne ngaku..t’pksa la aku byar gnti rugi..msalahnye bkn aku, mak aku yg akn byr…xpun akak aku..aku neh asyik nyusahkn diorang jer..tu yg aku sdih tu, aku bkn cdih sbb accident, aku cdih sbb aku nyusahkan mak & akak aku….ape la aku neh…cuai btul….. well, i guess people learn from their mistakes…pasneh aku akn b’hati2 & jadi pemandu yg b’hemah…insyaAllah……..

 

neh la gmbo kete yg accident tu…

ckit jer ekceli…kne ketuk ckit, bg ok blk….

sorry r dek, ko btulkn sndri eh, ko kn bnyk duet…hehehhe ;p

 

 

satria adek...

satria adek...

mlm neh xtaw r aku nk buat pe….cm dh xde bnde jer nak buat…tp bnyk gler ekceli nak buat…kne study PSM, tido[aku dh ngantuk bangat neh]…sbbnye kau xtido lg is aku ngah tnggu kapersky neh abes scan computer aku…bru 75% & counting….aku dh ngantuk dh neh…xtaw r…. arini exam PS..aku rse sgt mengong & my spirit kinda down..coz everything i memorize didn’t come out…aku xtaw dh nak jwap pe…jwp jer la pape yg patut…bantai jer..aku goreng tp cm x tmbh garam & gule jer…so x ckup rse….;(((( i did my best, all i can do is pray for d best….

ermmmm, aku rse cm nak tkr blog r…neh cm x menarik..x seswai ngan jiwer aku yg kreatif neh…hahhahahha tgk r klau aku rjin aku tkr r…klau x, gne jer la pe yg ade…;p

arini akak aku offer nak belikn aku hp bru..tp di sbbkn aku sgt penat td pas exam..aku tlah menolak twrn tu…xpe2, jgn risau twrn tu sntiase di buke…haahha [i’m soooooo luckyyyyy!!!!!!!!!!…..weeeeeee~] tgk r sok cmne..aku dh x sbr nak ade hp bru neh…tp xde design bru r…aku ske laen dr yg laen…tp mb sbb ekonomi down, xde la hp design bru yg dikuarkn….tgk r cmne…ade rezki ade laaaaaaaaaa…….klau la exam PS neh pg…mmg sah2 aku akn merebut twrn tu tnpa b’fkir bnyk kali eventho isnin aku ade exam…huhuu *teruk btul manusia neh…;p

 

aku cm bosan r…xtaw nak buat peeeeeeeeeee…………..till next time…mb in a new blog host…who knows…wish me d best fo rmy exam…..;))))))))

 

aku ske memori aku buat kueh..xtaw nape…

eventho sgt penat [aku pernah pengsan ok time buat kueh]  tp aku sgt gembire….

skrang aku hepi gak, tp it’s not d same….i don’t know why???

 

time buat kueh rye...

time buat kueh rye...

 

 

..;))))

..;))))

27-28 March aritu aku g attend Nutrition Scientific Conference (NSM) kt crown plaza…dis is my 1st time attending dis event & it was very1000x enjoyfull….dpt mcm brg free…huahuahua ;p apart from all d stuff i got, i also take away alot of knowledge to improve Malaysian towards better nutrition..i got so many goal after attending it, & it make my determination stronger to make a difference in dis world….;))))

“7.30 taw” tu adelah wktu aku n nime b’jnji ngan frah n dayah tuk jmpe kt monorail chowkit…1st day tu aku n nime t’lewat bgun…xde mknenye 7.30..pdahal mlm tu nime b’iye2 7.30 jmpe kt chow kit, jgn lmbt tau…huahuahuau jnji 7.30 tp aku bgun kul 7.15..xde mknenye aku akan siap kul 7.30..aku ni dh la lmbt bersiap…so, t’pksa la dayah n frah tnggu kt chow kit tu smpai kterang smpai…hehheh sori ye…;p soknye pun sme gak, janji 7.30 tp kterang smpai 7.45…ok la tu kn, xde lmbt sgt cm 1st day tu…hehheehhe

mmg best la knferens ni, mcm2 ade…mknnn die pun sedap2…mmg satisfied la eventho kne byr rm100 tuk msuk knferens ni..every penny worth spend..;)))

 dayah n me n nirwana ballroom

nime, frah n me dlm dwn mkn..nyumnyum

nime, frah n me dlm dwn mkn..nyumnyum

 

with kak nita..

with kak nita..

 

lastly nak promote nutrition month dat will be launching dis april…rmai2 la meriahkn launching ni….towards a better nutrition for all…do your part..;)))))

NUTRITION MONTH MALAYSIA- Healthy Children Healthier Nation

NUTRITION MONTH MALAYSIA- Healthy Children Healthier Nation

i’ve been very100x bz for d last few weeks..got a lot of things need to be done….aaaaaaaaaaaaaaa, i’m praying for it all to finish….cannot wait…i’ve never feel dis bz in my entire life…huhuhhu lbih2 la plak…tp siyesly bz gler..nak update blog pun mlas…tu yg dh lme xde post bru….tired~

but as usual, eventho aku ni bz yg amat still ade mse lg tuk beronggeng..huhauhahua ;p besa la kn tuk release tension..klau x beronggeng bleh meletup emosi aku nnti….
tanggal 13 Mac 2009 aku sekali lagi telah pergi ke genting..waaaaaaaaaa, sronok gler nite b4 nak g tu..aku dh bygkn aku maen sgala mcm…tup2 aku bgun pg tu..ujan yg amat lebat…hati dh cdih dh….still praying hard for d rain to stop…but it didn’t..smpai kt genting pun still ujan lg, tp x selebat kt kl la, ujan renyai2 jer..so kterang pun maen la indoor dlu..nsb baek la ptg tu cuaca cerah, alhamdulillah…smuenye dpt maen ngan selamat…huhuhuh nak di jadikn cter..tket bus blk kami kul 9 mlm..so kterang pun decide naek skyway then tnggu bus kt bwh..rpe2nye..bus t’akhir kt bwh tu is 8.30!!!!!!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, cmne nak buat ni..mke sorang2 pucat gler..di tmbh2 ngan pak cik taxi yg jahat tu, asyik push2 kterang sruh naek taxi die…gler nak naek taxi die!! jauh kot…rm100 melayang bgitu sjer..nak naek genting blk tuk amek bus kul 9 mlm mmg dh x smpt dh….cmne ni..cmne ni…!!!!!!! tbe2 kterang pun pk, [ekceli nab n nime yg b’pk, aku xleh pk dh..blank abes…cuak gler] xpe kte amek la bus kul 10, mb mlm ni x rmai org sgt, so bleh la naek bus tu…ngan harpn bus kul 9 mlm x gerak lg, wlaupun kami tau it’s impossible..kterang pun naek la skyway blk…. trun naek trun naek genting jer la mlm tu…huhuhu nsb baek la abg skyway tu baek hati, bg kami naek skyway free.mb die nmpk mke kami yg dh pucat lesi ni..kesian kot…huhuhu thru all d chaos, akhirnye kami selamat smpai ke KL…alhamdulillah……it’s a good & scary experience altogether…:)))

nab,me & nime in skyway...

nab,me & nime in skyway...

 

in 4D motion...best2x....

in 4D motion...best2x....

space shot!!!!!!! best gler...;))

space shot!!!!!!! best gler...;))

best r g genting, but after dis xmo g lg kot..dh puas..hehheheh ;))))

then, 18/3/2009 aku n nime jmpe ngan adik2 ldk sbpi Temerloh…almaklum la pas amek result spm..so, kami sbg akak2 yg baek g la jmpe diorang [& dh jmpe tu blnje la mkn2 skali..huhuhu]….lme dh x jmpe, selama ni call n sms jer…sronok btul ble adik2 tu call kterang…semoga silaturrahim ini akn b’kekalan selamanye….;)))))) akak doakn korang berjaya m’cpai ape yg korang impikn..insyaAllah….;)))

haafiy & anis..;)))

haafiy & anis..;)))

then after jmpe adik2 tu, aku n nime pun decide la nak tgk muvie tp slot ptg smue dh pnuh…tnggl mlm jer…kterang cm mls nak tgk mlm, tp pas pk2…n keinginan nak tgk tu m’buak2..kterang pun tgk jer…muvie abes kul 11..kterang pun dh riso2 ni nak blk..tabahkn jer la ati..smpai kt stesen kami, kterang pun trun la monorail tu….kterang pun jln la blk…tp apekah malangnye nsb kami, aaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!1 ade gigolo kjar…tidak!!!!!!!!!! tkut2….nsb baek xde pape yg x baek berlaku…..tp tkutnye, hnye Tuhan yg tau….kterang jln pnye la cpt tuk smpai umah ni…..lega sgt ble dh smpai umah….minatk2 x jadi la bnde cmni lg…xmo!!!!!!!!!! sungguh trauma tuk lalu di jln tu lg…aaaaaaaaaaaaaaa~

bz..bz….31/3- inervensi JKR : antar report SAP, POLISI, Projek Komuniti…bnyk gler keje…70% to finish line…..hwaiting!!!!!!!!!!!!!!! ;))))))))

d last weekend is soooooo syok…huhuhu b’coz my fren from secondary school come to visit me in KL….ni pun x di rncg…tbe2 time ngah ym, dis plan juz happen by itself & i;m sooo happy dat it did..if not, i wouldn’t have experienced all those thing….hauhuahuahu [cm exeggrate jer…hehehehe] jumaat aritu kwn aku yg kt uitm, myra dtg..so aku pun amek la die kt stesen monorail titiwngsa. Nak di jadikn citer, hp aku rosak la plak ari rbu aritu..so, org mmg xleh contact aku…aku pun dh susah ati ni…cmne nnti klau diorang trun kl, aku xde hp..cmne nak contact ni….mcm2 cre la aku gne…one of it is, aku bg no tepon kwn aku yg comey ni…nime..makasehnye nime & sori klau ade susahkn ko..hehehh [aku selalu kutuk hp die, agaknye ni blsn kot…hahhahaha ;p] ok2 ckup psal hp aku yg mengong tu….[really hoping dat i can buy new hp…hihihi ;)))]

then after amek myra, kterang g la K1, nak tdo blik dyh la ktekn…huhuhu mlm jumaat tu aku tido tas lntai jubin yg amat sejuk..tp xpe la, aku mmg ske sejuk2 pun…hauhauhua kterang pun plan la nak g mne sbtu tu….xyah lme2 bncg, aku sbut “kte g cosmo world nak???’ smue org trus stuju..aku ape lg, b’hati riang la…sbb aku mmg dh lme nak g…aku ni ske advnture….hauhauhuahua ;p then janji ngan kwn aku sorang lg, jmpe kt times…janji jmpe kul 10. alih2 kwn aku si jahtoji ni, bru bgun kul 10…ermmm, aku mmg dh agak dh…jahtoji mmg cmtu..hehheheh [maen2 jer…;p]

aku n myra pun sme gak cm jahtoji, lmbt bgun…hehhehe kul 9.30 bru bgun…xpe la, same2 bgun lewat, xde la org mrh sgt…huhuhuhu kul 11 aku,myra & dayah b’tolak ke time square….smpai jer kt times, perut lpar la plak..tp pas ni nak maen cosmo world, nnti muntah plak…ermmmm, cmne ni…solutionnye, kami mkn roti jer…abes jer mkn, jahtoji pun smpai..akhirnyeeeeeeeeeeee…..then, kterang enjoyyyyy!!!!!!!!

spinning orbit....ok jer, xde la tkut sgt..huhu

spinning orbit....ok jer, xde la tkut sgt..huhu

 

syok gler...tp seram la, so many thoughts go thru ur mind...best!!!!!

syok gler...tp seram la, so many thoughts go thru ur mind...best!!!!!

 

izzy dizzy..ok la....

izzy dizzy..ok la....

 

DNA mixer...cm kne blender jer rsenye...huahuahua

DNA mixer...cm kne blender jer rsenye...huahuahua

then after dh maen bnde2 ni smue…prut yg dh lapor lg td ni kne isi….tp b4 tu solat dlu…huhuhu after solat mkn la kt shabu2..best + knyg gler….mmg berbaloi r…..best2…tq to my frens yg introduce shabu shabu ni kt aku…hehhehe

pas mkn2 g jln2, jahtoji ni nak beli bju yg myra plak nak beli kasut tp cdih kt times xde vincci @ nose..so x jadi la die beli ksut….die t’beli bju plak..jadi la tu…huhuhu mlm tu kterang kne blk b4 8.30 sbb nak tgk bunkface kt K1..time dh cntik jer, kul 8.00 kterang naek monorail, bajet smpat la kn smpai K1 kul 8.30 tup..tup..monorail plak rosak..haish..hncur hrpan…byg2 bunkface pun aku x dpt tgk…aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! tensen2…..apsal la monorail ni buat hal…tp nsb baek la group rosin tu best…rse b’bloi la gak..tp xdpt amek gmbo ngan artis…sbbnye kami malu..hahhahhahahahah

dat is my weekend….syok gler!!!!!!!! laen kali kte kumpul lagi eh, pnggil rmai2…satu kg kte pnggil..hahhahhahha ;)))))))))))

pas exam aritu kn aku kte nak g gntng…ermmmm, alhamdulillah jadi & aku dh selmat maen smue bnde yg kt gnting tu..pergh, pntnye toksah ckp la…mmg penat….aku tido 12 jam….tp still penat lg…hahhah agaknye t’lbih tido kot…huhuhuhu best gler gnting eventhough 2 org jer yg g, mmg best!!!!!!!!!!….tp satu jer aku cdih, sbb aku x dpt msuk snow world…uwaaaaaaaa, nak msuk snow world….nak men salji..aaaaaaaaaaaa, cdih yg amat..;(((((

goin' up & up to genting....lalalla~

goin' up & up to genting....lalalla~

 

inside d cabel car....tkut gak...huhuhu

inside d cabel car....tkut gak...huhuhu

 

d 1st ride....weeeeee~

d 1st ride....weeeeee~

 

kajang fume ride....basah abes r...tp syok gler..;))

kajang fume ride....basah abes r...tp syok gler..;))

 

Yuh-ba-sae-yo... Yuh-ba-sae-yo????

Yuh-ba-sae-yo... Yuh-ba-sae-yo????

 

merry go round...tp x bsr cm cter korea pun...;p

merry go round...tp x bsr cm cter korea pun...;p

 bnyk lgi ride kami naek,  tp xleh nak tnjuk smue…huhuhu cnclusionnye, genting mmg syok…& aku akn g lagi skali…huahuahua